Żabki

„Re- re, kum- kum” nie robimy, bo my pięknie już mówimy.

Malujemy, rysujemy nawet ciasto ugnieciemy!

Tańce, śpiewy i podskoki, takie żabie są uroki…

Ta działalność procentuje, wiedza w głowach wnet kiełkuje 🙂

Wiek dzieci: 4-5 latek

Liczba dzieci w grupie: 25

zabki

Maj

Tematy kompleksowe
Czego się nauczę
Piosenka
Wierszyk
Tematy kompleksowe

  1. Moja miejscowość.
  2. Na majowej łące.
  3. Gdzie pracują rodzice?
  4. Święto dzieci.

Czego się nauczę

Dziecko:

  • słucha uważnie wiersza
  • buduje logiczne wypowiedzi
  • dzieli wyrazy na sylaby
  • prawidłowo przelicza, segreguje i porównuje liczebność zbioru
  • właściwie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • rozpoznaje figury geometryczne
  • jest sprawne ruchowo
  • współdziała podczas ćwiczeń
  • bawi się wspólnie  z innymi
  • słucha poleceń
  • odgaduje zagadki
  • sprząta po skończonej zabawie
  • używa zwrotów proszę, dziękuję, przepraszam
  • interesuje się swoim miastem
  • rozpoznaje i nazywa mieszkańców łąki
  • potrafi wymienić zawody osób pracujących w mieście i na wsi

Piosenka

„Dzień Mamy i Taty”

  1. Mama i Tata idą na spacer,

a ja przed nimi biegam i skaczę.

Mama i Tata idą pod rękę,

a ja im śpiewam taką piosenkę:

Ref. Kocham Mamę kocham Tatę

i ich razem na dodatek (3x)

  1. Tata jest super, Mama tak samo

i miło razem z Tatą i Mamą.

Mama i Tata są wniebowzięci,

a ja im dalej śpiewam z pamięci:

ref. Kocham Mamę kocham Tatę

i ich razem na dodatek (3x)

 

Wierszyk

„Łąka”

Łąka tylu ma mieszkańców

zwierząt, roślin kolorowych.

Tu motylek, a tam pszczółka

tutaj kwiatek – o różowy.

Z kopca wyszedł krecik mały,

obok niego idzie mrówka.

Na rumianku w krasnej sukni

przycupnęła boża krówka.

Nad tą łąką kolorową

bal wydały dziś motyle.

Zapraszają wszystkie dzieci

więc zatańczmy z nimi chwilę.

Galerie zdjęć Żabek

Skip to content